
I. Odstąpienia od umowy
- Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Klient może odstąpić od umowy w odległości 14 dni od objęcia w posiadanie Produktu.
- Istnieje możliwość wysłania oświadczenia droga elektroniczną na adres e-mail: psistan.sklep@gmail.com w celu zachowania terminu 14 dni. W tym celu Klient może skorzystać z wzoru udostępnionego przez Sprzedającego lub wykorzystać załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W przypadku wysłania oświadczenia pocztą tradycyjną okres 14 dni liczony jest od dnia nadania korespondencji.
- Sprzedający zobowiązany jest do poinformowania Klienta o otrzymaniu oświadczenia oraz zwrotu opłat, zgodnie z regulaminem (Zwrot środków i odesłanie Produktu).
- W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą.
II. Wyjątki od odstąpienia od umowy
- Zgodnie z artykułem 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy; np. produkty personalizowane
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
III. Zwrot środków i odesłanie Produktu
- Klient nie ponosi kosztów związanych z wysyłką zwrotną, z wyjątkiem zwykłych kosztów zwrotnej wysyłki Sprzedającego, tj. kosztu opakowania do wysyłki i opłaty za nadanie.
- Sprzedający zwraca koszty wysyłki Klientowi w wysokości najtańszej możliwej formy nadania dostępnej w ofercie Sprzedającego.
- Gdy Klient zdecyduje się zwrócić towar, jest zobowiązany go zwrócić w stanie nieużywanym - niezwłocznie, maksymalnie do 14 dni roboczych licząc od momentu nadania przesyłki zwrotnej przez Klienta.
- Sprzedający dokonuje zwrotu należności Klientowi w terminie do 14 dni roboczych od momentu otrzymania produktu wraz z wypełnionym formularzem zwrotu.
IV. Procedura rozpatrywania reklamacji na podstawie rękojmi
- Klient ma prawo do reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.).
- Produkt z wadą fizyczną (niezgodność Produktu z umową) to w szczególności:
- Produkt, którego wada uniemożliwia korzystanie z produktu zgodnie z jego przeznaczeniem,
- Produkt, który nie spełnia właściwości, które powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony lub wynikający z przeznaczenia oraz przedstawiony przez zawarciem umowy przez Sprzedającego,
- Produkt, który został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi w okresie roku od wydania Produktu.
- Zgłoszenie reklamacji powinno być zgłoszone w formie pisemnej i wysłane na adres Sprzedającego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Po otrzymaniu reklamacji Sprzedający zobowiązany jest do rozpatrzenia jej w ciągu 14 dni od jej otrzymania oraz odpowiedzi Klientowi za pośrednictwem wskazanego adresu do korespondencji lub e-mail.
- W przypadku, gdy Sprzedający nie poinformuje Klienta o decyzji reklamacji w ciągu 14 dni reklamacja zostaje automatycznie rozpatrzona na korzyść Klienta.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane Klienta,
- nazwę (ew. numer seryjny) zamówionego Produktu,
- numer zamówienia lub inny dowód zakupu u Sprzedającego,
- opis wady oraz datę jej ujawnienia.
- Uprawnienia Klienta z tytułu rękojmi to:
- żądanie obniżenia ceny Produktu lub odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie,
- Klient, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba, że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
- Sprzedający zobowiązany jest do zwrotu kosztu odesłania reklamowanego Produktu, niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji z tytułu rękojmi.